Kløverlykke Børnehus
Billeder fra vores brombærtur og brombærbollerne
Vi laver motorik
Sikke en fantastisk opbakning til vores arbejdslørdag :) :) Det er super dejligt, at så mange fandt tid en lørdag til at hjælpe med at gøre vores/børnenes legeplads fin. Tusind tak skal I alle have. Der blev virkelig knoklet :)Vi fik også valgt nye medlemmer til forældrerådet. Jeg sender en oversigt ud senere ud på Nembarn :)
Sikke en fantastisk opbakning til vores arbejdslørdag :) :) Det er super dejligt, at så mange fandt tid en lørdag til at hjælpe med at gøre vores/børnenes legeplads fin. Tusind tak skal I alle have. Der blev virkelig knoklet :)Vi fik også valgt nye medlemmer til forældrerådet. Jeg sender en oversigt ud senere ud på Nembarn :)
Hvem kan finde en snegl
Billeder fra vores tur i tirsdags "ud på eventyr" Vi laver en drage og en eventyrlig zebra, inspireret af fjerden vi fandt.
20 august. idag har vi fået historien om dragen Drufus .
Vi har holdt Astrids fødselsdag, og været på eventyrtur.
Vi var også en tur forbi biblioteket, hvor vi smagte på deres æbler. 🍏
Børnehavens bedste klatretræ :)
Velkommen til Kløverlykke Børnehus
Kløverlykke Børnehus ligger i et villakvarter i Hørup by, ikke langt fra skov og strand. Vi er normeret til 34 børnehavebørn og 12 vuggestuebørn. Huset er indrettet med 3 stuer, 2 børnehavestuer (uglestuen og sommerfuglestuen) og vuggestuen (mariehønestuen). I Børnehuset er der forældre betalt madordning.

Vi prioriterer et aktivt udeliv på legepladsen og i lokalområdet.

Samtidig lægger vi vægt på, at ude- og indemiljøet er inspirerende og indbydende. Et godt miljø som pirrer nysgerrigheden og giver energi og lyst til at lære.


Børnehaven skal være et trygt pasningssted, hvor det enkelte barn kan trives og udvikles.



Sprog og motorik som overordnede temaer...

I Kløverlykke Børnehus arbejdes der overordnet med sprog og motorik. Gennem de pædagogiske læreplaners temaer arbejdes der også med udeliv og sang/musik, for at styrke det enkelte barns identitet og integritet. Herunder er der fokus på de personlige og sociale kompetencer.

Der lægges vægt på processen, hvor krop og ånd skal følges ad. På den måde får barnet erfaringer som kan bearbejdes i hjernen og give stof til udvikling.